gladebard

Alla inlägg under maj 2014

Av Joline Gladebard - 23 maj 2014 06:51

En sommarheader har nu travat in på gladebard! Jag är verkligen supernöjd med denna bilden, ni ser väl åvan. 

SNÄLLA GE MIG MASSA TIPS PÅ INLÄGG, annars kommer denna bloggen gå i konkurs! Eftersom ingen ger mig tips kan jag inte blogga. Så snälla hjälp mig!

Tack o hej,

Av Joline Gladebard - 22 maj 2014 16:19

Den där brob var tydligen med i ett uppdrag :D Det är superballt att man kan gå in i klocktornet nu :)

Jag har lite planer för ÄNNU EN ny header, måste bara komma på hur jag ska göra den :DD

Jag vet inte vad jag ska skriva om, ska nog börja redigera lite.

SES!

Av Joline Gladebard - 19 maj 2014 16:16

Jag red runt lite i SGB för att kolla i huset och gissa vad man hittar då o.o

Det sitter en lapp på en utav husen! Hoppas det är något uppdrag som är på intravande! :D
Det är från någon som kallar sig Brob...

Jag tror att det är från Bob och Rob för Brob blir en perfekt kombination av deras namn!. Mystiskt värre alltså.

 

Av Joline Gladebard - 18 maj 2014 16:23

Jahapp. Då är man väl lite rik, eller?

Det hela började med att Haley skaffat Life Time. Jag ville ha det men hade inte precis råd, eftersom jag betalar själv. Istället köpte jag Star Coins! Då hade man ungefär 1115 sc. Gissa vad man köpte då?

Håll för öronen för detta är inte möjligt.

JAG - KÖPTE - EN - ARAB - ! - ! - ! - !

Hurra för mig. Jipppppyyyy. HAHA..... Det blev en häst i färgen palomino. Jag kanske ska ta lite bilder senare som jag lägger upp. Nu ska man på ett litet möte i alla fall! 

Seees.

Av Joline Gladebard - 16 maj 2014 14:47

Jag är så ledsen att jag inte skrivit något, men som sagt. Har slut helt på ideér.

Idag har jag dock mycket att berätta!

Alla vet ju säkert att väldigt mycket hänt i uppdateringen. Här kommer lite saker jag märkt hitils.

- Värsta långa tropiska utbuktningen vid Fort Pinta Champion! o.o

- Någon form utav paddock där det antagligen kommer nya hästar vid åkern i SGB.

- Ponny Championlopp!

- Man kan vinka :D

- Vetesaken på åkern utanför Steves (samma ställe som 'paddocken' är) har äntligen vuxit!

Rolig uppdatering alltså. För att vinka skriver man / i chatten och skickar. Dock kan man inte ta coola bilder bara för att man ser pratbubblan :(

Det är verkligen superkul att det händer lite grejor. Sedan skördebygden öppnat har alla uppdateringar varit väldigt tråkiga om jag får erkänna.

Ponnysar, huvuduppdrag (visserligen kul), ännu mer hästar, Ferdinan och bla bla bla...

Jag hoppas i alla fall att detta var lite intressantare för er att läsa och att jag snart kommer på något att skriva om.

Önska mig lycka till!


Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

Av Joline Gladebard - 11 maj 2014 18:36

Det är jobbigt att skriva inlägg på en IPad. Först måste man hålla på med inloggningen i en timma för att säkerhetskoden plötsligt ändras. Nu när man skriver så kan man inte skriva helt plötsligt. Även om det hör strecket som typ blinkar fortfarande finns. Krångligt, krångligt... 

Men, har inte lust för Starstable längre, så tar en minimal paus på max en vecka om det vill sig illa. Dock kanskr jag loggar in då och då för att ta bilder till ett inlägg eller liknande.

Ha det så gött så länge i alla fall!

Kram

Av Joline Gladebard - 9 maj 2014 06:28

En morgon föddes hon. Ett litet svart föl, som inte en människa kunde motstå. Hon föddes på vintern, vilket gjorde att man såg henne tydligt som en svart prick åvanpå all snö. Därför blev hennes namn Frostmagic.

Ägarna tog väl hand om henne, enda tills dagen då Frost blev sjuk. Hon hostade och hostade och bara låg utmattat i boxen. Ingen förstod vad som hade kunnat bli av med henne. Dom hade sökt efter tiotals vetrinärer men alla hade konstaterat att hon skulle bli frisk sålänge dom lät henne vila. Frost var då endast 2 år. 

Alla på gården trodde att hästen var påväg mod sitt slut. Ingen orkade tro längre att den skulle överleva. 

Nätterna gick. Ägarna gick och väntade och väntade, men inget hände...

Tillslut fick dom nog och körde iväg den lilla hjälplösa hästen till ett sjukhus. Vetrinärerna tog varsamt emot henne och ställde henne i en sjukbox. Hon blev bara sämre och sämre, fram tills hennes 4-års dag.

Ett litet ljus skymtade i henne. Hon blev allt spralligare och spralligare, åt mer, gnäggade åt dem andra hästarna. Vad hade hänt? Var det någon kick i hennes nu mera kallad sjukdom?

Vetrinärerna satt länge utanför Frost's box, dag in, dag ut. Några månader senare konstaterade dom att Frost endast kunde ridas av en mycket erfaren ryttare. Hon hade varit med om en hemsk olycka, som en på hennes förra gård hade utlöst. Hen hade hållt masken, eftersom hen visste att Frost var alla på gårdens favorithäst. 

Frost hade fått en dos i skallen som gjorde att hon inte kunde kontrollera sig själv. En väldigt sällsyn sjukdom som bara kunde drabba hästar som varit med om riktigt förfärliga olyckor. 

Ingen vet ännu vem på gården, och vad som hade hänt i olyckan. Veterinärerna trodde att hästen hade varit med i en brand eller liknande, eftersom dom på senare år hade hittat brännskador under hästens man. Förmodligen hade personen som orsakat olyckan försökt täcka skadan och därför lagt manen åt motsatt håll. Det kan ha varit det som gjort att hästen inte trivts och kännt sig obekväm.

Hästen fördes ännu till en ny gård, som låg belägen i den centrala delen av silvergladebyn. Där fick den stå på en marknad med hästar av samma ras.

En flicka såg farschinerat på hästen. Så stor, så mäktig och så fin.. Köper man denna hästen ångrar man sig nog aldrig, tänkte hon.

Hennes namn var Joline...

Av Joline Gladebard - 8 maj 2014 17:17

Ser ni den? Vad tycker ni? Jag är skapligt nöjd, äntligen uppdaterat. Jao. Inte så mycket mer att säga förutom att jag känner mig riktigt tråkig bara för jag valt färgen svart när det snart är sommar! Aja.

 

Presentation


Hej!
Jag heter Joline Gladebard. Jag är en tjej på 12 vårar, och i denna bloggen kommer ni kunna läsa om mitt Starstableliv!♥

Fråga mig

18 besvarade frågor

Kontakta mig:

Kik: Kontakta på annat sätt för att få tag på min kik!

Mail: starstablejoline@gmail.com

Ask: ask.fm/gladebard

Instagram: @jolinegladebard

Omröstning

Vad tycker du om min blogg? ♥
 Jättebra! Kollar varje dag! ♥
 Bra ♥
 Helt okej, du skulle kunna förbättra den ♥
 För lite uppdateringar! ♥
 På gränsen till dålig ♥
 Haha, vet inte riktigt ♥
 Dålig... ♥
 Gillar den INTE! ♥
 Annat -> Skicka som fråga ♥

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser ♥

Pink Moustache
Cute Blue Flying Butterfly
Large Yellow Polka Dot Pointer
Elegant Rose - Working In Background
Black Heart
Orange Ice Cream Bar
Baby Blue Snowflake

Ovido - Quiz & Flashcards